Prietenie - pe ce baza?

25.8.11

Nu vreau sa discut despre prietenie si ce inseamna sa fii prieten, ci as vrea sa stiu pe ce se bazeaza prieteniile voastre. Cum ajunge un om sa va fie prieten? Aveti interese comune? Va cunoasteti de cand erati copii? Pe ce baza construiti o prietenie?

Am intalnit in ultima vreme o multime de persoane care folosesc cuvantul "prieten" atunci cand se refera unul la celalalt, insa nu au absolut nimic in comun (incepand de la stil de viata pana la modul de gandire asupra celor mai minore lucruri) si mai mult de atat dezaproba total caracterul "prietenului". Si ma intreb atunci cum de mai sunt prieteni sau ce inseamna de fapt prietenia asta, ce baze are ea. Si nu ma refer la persoane foarte tinere, ci oameni cu o anumita varsta si care au ceva experienta de viata.

Suntem prieteni doar pentru ca viata ne-a adus cumva in acelasi loc si in acelasi timp? Suntem prieteni doar pentru ca nu e frica sa ramanem singuri? Suntem prieteni doar ca sa avem cu cine "sa iesim la o bere"? Suntem prieteni pentru ca e mai comod sa petreci timpul cu oameni cunoscuti decat sa incerci sa cunosti alti oameni? Suntem prieteni doar ca sa spunem ca avem prieteni?

9 comentarii

  1. Din pacate societatea noastra iti raspunde afirmativ la ultimele intrbari ale postarii..Desi cunosc o groaza de lume,si iesi ..ne salutam..vorbim..impartim uneori acelasi loc/idei/sentimente,imi pot numara prietenii adevarati pe degetele unei maini

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu as spune ca amici sunt multi, prieteni sunt putini. Eu, personal, am o singura prietena foarte buna. Ne cunoastem de cativa ani si desi nu ne vedem zilnic, ne intelegem foarte bine. Consider ca faptul ca avem multe gusturi comune si rezonam la cele mai multe lucruri ne-a adus aproape. Cred ca si increderea e un factori. De obicei, persoanele in care ai cea mai mare incredere iti sun si prietenii cei mai buni.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu i-as numi prieteni.Ei sunt cunostinte,amici. Poate iesi cu ei in oras si poate ocazional ai parte si de ajutorul lor sau spui/asculti un secret nu foarte important, dar unui prieten adevarat ii impartasesti absolut totul si ai incredere neconditionata. O amica pe care o cunosc de la 4 ani tot nu o pot numi "prietena". Mi-am dat seama ca prietenii adevarati se gasesc extrem de greu.Mai multa incredere am in persoanele foarte asemanatoare mie si care chiar m-au ajutat intr-un timp relativ scurt , dar tot nu are aceeasi semnificatie. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu cred ca trebuie sa ai aceleasi interese sau lucruri in comun cu cineva ca sa fii prieten cu el.
    Fiecare om a crescut in medii diferite, a avut o alta educatie, alt anturaj, a invatat diferit samd. Mi se pare imposibil sa gasesc persoane care sa imi semene. Daca sunt prietena cu cineva nu inseamna ca trebuie sa si fiu de acord cu alegerile lui.
    Nu stiu sa raspund la ce inseamna prietenie, cred ca sunt prea putin matura sa inteleg asta dar stiu ca prietenele mele sunt cele mai bune de pe lume. :D

    RăspundețiȘtergere
  5. eu am putini prieteni pe care stiu ca ma pot baza :) Pe prietena mea cea mai buna o stiu din generala si o iubesc din suflet. chiar daca suntem la km distanta, tot ne facem timp sa ne vizitam si cand se intampla lucruri importante, ne sunam sa ne povestim si sfatuim. Avem multe lucruri in comun, dar avem si cateva diferite, dar asta face relatia buna si interesanta :). Chiar vorbeam cu prietenul meu si ii spuneam ca prefer sa am cativa prieteni buni, sa ii numar pe degete, decat multi si carora nu le pasa cu adevarat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Atunci cand ajung in situatii limita,in situatii mai dificile,si exista cineva sa imi intinda o mana de ajutor,acela imi este cu adevarat prieten.

    RăspundețiȘtergere
  7. prietenie adevarata intre fete? hm... nu prea. femeile sunt intotdeauna in competitie, iar cand nu sunt, inseamna ca deja s-a desemnat care e mai "tare" si care nu. intre barbati e alta treaba...

    RăspundețiȘtergere
  8. Daca pana acuma au comentat doar fetele la acest articol, tin sa fac si o mica precizare legat de ceea ce inseamna prieten in ziua de astazi din punct de vedere masculin. Barbatii sunt prieteni atata timp cat au scopuri comune si cred ca au nevoie unul de altu, in momentul in care cel putin unul simte ca nu mai are nevoie, acea relatie de prietenie s-a incheiat. In ziua de astazi relatiile de pretenie nu se mai pasteaza nici macar intre indivizii care au copilarit si crescut in acelasi colt de cartier. Dupa cum ziceam, cand se termina interesele, se termina si prietenia.

    RăspundețiȘtergere
  9. Stefan, multumesc pentru pararea sincera. E bine de stiut ...

    RăspundețiȘtergere